Żył w ziemi US człowiek imieniem Hiob. (Księga Hioba 1,1a)

To mówi Pan: "Jeśli powiem bezbożnemu: Z pewnością umrzesz, a ty go nie upomnisz, aby go odwieść od jego bezbożnej drogi i ocalić mu życie, to bezbożny ów umrze z powodu swego grzechu, natomiast Ja ciebie uczynię odpowiedzialnym za jego krew."(Ez 3,18)

Pana zaś Chrystusa miejcie w sercach za Świętego i bądźcie zawsze gotowi do obrony wobec każdego, kto domaga się od was uzasadnienia tej nadziei, która w was jest. (1 P 3,15)

My Photo
Name:
Location: Charlotte, NC, USA, Poland

Jestem truckerem, który spotkał na swej drodze Boga i nie może o tym przestać mówić. Zapraszam na swoje forum, www.katolik.us

Friday, April 21, 2006

24/1/2005 Oko Boga

O Tobie mówi moje serce: Szukaj Jego oblicza! Szukam, o Panie, Twojego oblicza; swego oblicza nie zakrywaj przede mną, nie odpędzaj z gniewem swojego sługi! Ty jesteś moją pomocą, więc mnie nie odrzucaj i nie opuszczaj mnie, Boże, moje Zbawienie! (Ps 27,8-9) Bo wrogowie moi się cofają, padają, giną sprzed Twego oblicza. (Ps 9,4)

Mój przyjaciel, Mosze, przysłał mi zdjęcie zatytułowane „Oko Boga”. Mosze mieszka w Tel Avivie, nic dziwnego, że ma dostęp do takich fotografii. Wiadomo, że Bóg przygląda się z zainteresowaniem swemu pierworodnemu synowi spośród narodów świata. Tylko dlaczego to oko jest niebieskie? Czyżby rzeczywiście prawdą było to, w co wierzyłem od dziecka, że Bóg urodził się w Zakopanem, a nie w Betlejem? ;)



W rzeczywistości jest to zdjęcie Helix Nebula, a raczej kompozyt kilku fotografii zrobionych przez Hubble Space Telescope, teleskop orbitujący dookoła Ziemi i przez obserwatorium w Kitt Peak National Observatory koło Tucson w Arizonie. Tak być może za jakiś czas będzie wyglądało nasze słońce. W międzyczasie zamieściłem to zdjęcie, żeby nam wszystkim przypomnieć, że Oko Boga rzeczywiście na nas spoczywa, i nic się przed Nim nie ukryje. Dobrze, żebyśmy nigdy o tym nie zapominali.

Oryginalnie zdjęcie to było opublikowane jako „zdjęcie dnia” na stronie NASA. Nazwę „Oko Boga” nadali mu już inni, nie pochodzi ono od naukowców z NASA. Samo zdjęcie w lepszej rozdzielczości można znaleźć TUTAJ . Tam też można zobaczyć inne wspaniałe fotografie. Może nie są to już Boże Oczy, ale na pewno Jego cudowny wszechświat. A dla tych, którzy chcą zobaczyś prawdziwe Oko Boga to przypomnienie:

Bo Pan jest sprawiedliwy, kocha sprawiedliwość; ludzie prawi zobaczą Jego oblicze.(Ps 11,7)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home