Żył w ziemi US człowiek imieniem Hiob. (Księga Hioba 1,1a)

To mówi Pan: "Jeśli powiem bezbożnemu: Z pewnością umrzesz, a ty go nie upomnisz, aby go odwieść od jego bezbożnej drogi i ocalić mu życie, to bezbożny ów umrze z powodu swego grzechu, natomiast Ja ciebie uczynię odpowiedzialnym za jego krew."(Ez 3,18)

Pana zaś Chrystusa miejcie w sercach za Świętego i bądźcie zawsze gotowi do obrony wobec każdego, kto domaga się od was uzasadnienia tej nadziei, która w was jest. (1 P 3,15)

My Photo
Name:
Location: Charlotte, NC, USA, Poland

Jestem truckerem, który spotkał na swej drodze Boga i nie może o tym przestać mówić. Zapraszam na swoje forum, www.katolik.us

Friday, April 21, 2006

24/1/2005 Wegetarianizm i Logika Aktywistów

Otrzymałem wpis do księgi gości o jakiegoś wegetarianina. Przytoczę go tu , bo myślę, że jest wart odpowiedzi:

”Czemu niektórzy ludzie w tym chrześcijanie tolerują zabijanie zwierząt, jedzą mięso i uważają że to jest ok? Z powodu tego: "czyńcie Ziemie sobie poddaną"? Czemu Jezus zezwolił na wejście demona w świnie? Co z nimi się potem stało wszyscy wiemy. Ludzie mają niezbywalne prawo do życie - zgadzam się. Ale czemu nie zwierzęta. Po co te krwawe ofiary, krew baranka, mazanie domów krwią . Obrzydliwośc i prymitywizm. To ma byc z nakazu Boga? Być może Bóg istnieje ale nie sądze by to On kazał czynić takie rzeczy.[...]”

Zawsze mnie irytowały osoby nie potrafiące myśleć logicznie. A wegetarianie są własnie takimi ludźmi. Mówię tu o aktywistach. Jeżeli prywatnie ktoś chce sobie stosować jakąś dietę, to jego sprawa. Ale niech nie mówi mnie, co ja mam jeść. A jeżeli do tego zaczyna mi wmawiać, co Bóg uważa, nie znając Jego Słowa, Biblii, to nic dziwnego, że mnie to irytuje. I jak nie rozumie znaczenia takich gestów, jak zaznaczenie drzwi domów krwią baranków, to może wartoby było najpierw poczytać na ten temat, zanim zacznie się nazywać to „obrzydliwością i prymitywizmem”.

Odpowiedziałem już mojemu gościowi w księdze gości, teraz przytoczę tutaj tę odpowiedź:

Zdziwiony, zaraz Ci odpowiem, tylko przełknę tego kotleta schabowego... Już. Nie wiem, czemu inni ludzie jedzą mięso. Ja jem dlatego, że jest smaczniejsze od trawy. Nawet ci, którzy są wegetarianami, jedzą kotlety sojowe, hamburgery warzywne i bezmięsne hot dogi, potwierdzając w ten sposób ten fakt. Dziecko, które nie jadłoby mięsa, będzie miało poważne problemy ze zdrowiem. W USA sądy skazywały już rodziców za znęcanie się nad dziećmi w taki sposób, że karmiły je tylko roślinkami. Dzieci miały duże problemy ze zdrowiem i nie rozwijały się prawidłowo.

Demony w świniach... Żydzi nie mogli jeść wieprzowiny, było to niezgodne z prawem. Dlaczego więc hodowali świnie? Mleka to nie daje, wełny też... Czyżby łamali prawo? Była to lekcja dana przez Jezusa, przypomnienie, że wieprzowina jest zakazana. Nawiasem mówiąc, gdyby wprowadzić Twoje przekonania w życie, skazalibyśmy biedne świnki na wymarcie. Może kilka ogrodów zoologicznych by miało po parce... ale co to za życie? Nawet dla świni? Nikt by ich nie hodował dla zabawy, a na wolności by nie przeżyły roku.

Niezbywalne prawo do życia dla zwierząt? Hehehe... a co zrobić z tymi zwierzątkami, co sałaty się nie chwycą? Te lwy, tygrysy, wilki, rekiny i inne sowy? Przecież one też zabijają, żeby przeżyć... albo musielibyśmy je wytępić, albo musimy się pogodzić z faktem, że jedne zwierzęta żyją dzięki innym zwierzętom.

A co Bóg na to wszystko? Zobaczmy:

Rdz 9,2-3: Wszelkie zaś zwierzę na ziemi i wszelkie ptactwo powietrzne niechaj się was boi i lęka. Wszystko, co się porusza na ziemi i wszystkie ryby morskie zostały oddane wam we władanie. Wszystko, co się porusza i żyje, jest przeznaczone dla was na pokarm, tak jak rośliny zielone, daję wam wszystko.

Wj 12,8: I tej samej nocy spożyją mięso pieczone w ogniu, spożyją je z chlebem niekwaszonym i gorzkimi ziołami.

Kpł 8,31: Potem powiedział Mojżesz do Aarona i do jego synów: Ugotujcie mięso przy wejściu do Namiotu Spotkania. Tam jedzcie je z chlebem, który jest w koszu ofiary wprowadzenia w czynności kapłańskie. Tak mi nakazano w słowach: Aaron i jego synowie będą je jedli.

Dz 11,7-10: Usłyszałem też głos, który mówił do mnie: "Zabijaj, Piotrze, i jedz!" Odpowiedziałem: "O nie, Panie, bo nigdy nie wziąłem do ust niczego skażonego lub nieczystego" Ale głos z nieba odezwał się po raz drugi: "Nie nazywaj nieczystym tego, co Bóg oczyścił".

Przykłady można mnożyć. Jak sam widzisz, zakaz zabijania zwierząt byłby nielogiczny, czy to patrząc na to w sposób naturalny, czy też przez pryzmat nakazów Pańskich. Co do znaczenia posiłku z Księgi Wyjścia i przyczyny oznaczenia drzwi krwią, przeczytaj tekst pt. „Czwarty Kielich”, pomoże Ci to zrozumieć. Zresztą sam pomyśl... jakby Bóg nie chciał, żebyśmy jedli zwierzęta, nie zrobiłby ich z mięsa ;). Pozdrawiam.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home